OBJEVTE nejvýhodnější AKCE pro tento týden: PLAKÁTY sleva 20 % ×

Recenze: The Mandalorian

07. 01. 2020

Kdo by byl řekl, že se dočkáme časů, kdy bude seriál z univerza Star Wars populárnější (a kvalitnější), než poslední díl Skywalkerovské ságy “Star Wars: Rise of Skywalker” … Když se nad tím ale zamyslíme, tak to není až taková těžká matematika. Stačí totiž najít úžasného režiséra a tvůrce v jedné osobě, vynikající herecké obsazení, talentovaného hudebního skladatele a kreativní nápady s vizí do budoucna. No dobře, na první pohled to všechno zní jako by to měla být pro moderní Disney jaderná fyzika (především když je seriál na jejich vlastním streamovacím programu), ale opak je pravdou. V následujících řádcích se dozvíte proč. 😊

Seriál The Mandalorian se chronologicky odehrává mezi filmy “Return of the Jedi” a “The Force Awakens“, přičemž hlavní postavu ztvárňuje Pedro Pascal (známý ze seriálu Game of Thrones). Pokud jste čekali světelné meče a meditaci o temné a světlé stránce síly, možná budete zklamáni, protože Pedrova postava je nájemným lovcem z gildy bojovníků, kteří se nazývají Mandaloriani. Tato specifická skupina má svůj kód a způsob života – jejich součástí byl kdysi například i Boba Fett, který se ale úplně hrdinné smrti svého času nedočkal… Každopádně, přesto, že je každý díl víceméně jiným dobrodružstvím, a navštívíme známé i neznámé planety, hlavní zápletka spočívá v jakém si zvláštním rodičovým vztahem Mandaloriana a “dítěte” (známějšího jako Baby Yoda). Ne, není to spoiler, pokud totiž nežijete v jeskyni, tak o “Baby Yodovi” ví už celý internet. 😊

Seriál z velké části zrežíroval a napsal Jon Favreau, který je znám například díky své roli Happyho z filmů o Iron Manovi, nebodíky tomu, že nedávno režíroval remake Lvího krále. Je snad jen hrstka lidí, kteří by dokázali tak brilantně zrežírovat emoce postavy, jíž nikdy není vidět obličej. Hlavní postava si totiž nikdy nedává dolů svou masku a pochvala samozřejmě směřuje i Pascalovi. Vždy totiž dokážete přesně pochopit, o čem postava přemýšlí a jak se v dané chvíli cítí. Pozitivní zážitek dotvářejí výborné obsazené vedlejší postavy, přičemž například droida IG-11 namluvil Taika Waititi – režisér posledního filmu o Thorovi. O hudbu se postaral Ludwig Göransson, který přesně vystihl atmosféru sci-fi divokého západu, kterou prostředí seriálu má.

Co se týče celkového zhodnocení seriálu – na popularitě mu možná přidalo právě to, že téměř každá epizoda má svou vlastní atmosféru a nový kreativní pohled na představu o Star Wars univerzu. Pro někoho to sice může být negativum, přece jen konzistentní příběh a provázání dílů udrží pozornost lépe a takový “rozkouskovaný” systém v minulosti již několikrát nevyšel (však, DC Titans? 😊), ale není takový přístup samotnou podstatou Star Wars? Původní trilogie vznikla z menších příběhů, které měl George Lucas v hlavě, a až později se tyto nápady spojily do filmu. Když k tomu ještě přidáte lidi, kteří se nebojí experimentovat a jsou ochotni přinést do zavedených kolejí něco nového, vznikne vám zábava na několik hodin, která nudí jen málokdy. Tohle je ta správná cesta! Kromě toho, každý díl má pouze okolo 30 minut, takže se tam neustále něco děje. Seriál tedy hodnotíme velmi kladně a určitě stojí za to si ho zhlédnout (minimálně kvůli Baby Yodovi). Promluvili jsme. 😊

DO KOLEKCE STAR WARS

Dušan

Former gamer and a recovering World of Warcraft/Overwatch addict, fan of dark movie characters and historical TV shows.

S Posters.cz jsme na trhu již od roku 1999 a postupně času jsme se stali jedním z největších prodejců plakátů, fototapet a obrazů na zeď. V současné době spolupracujeme s malíři, fotografy a grafickými designery z celé Evropy. V naší nabídce najdete nádherné obrazové reprodukce známých umělců, ale i představitelů současného umění, kteří ještě nebyli objeveni. Rádi vám vytiskneme i vlastní fotografie a na vaše přání zarámujeme do kvalitních rámů! Bytový design přímo milujeme, ale nezapomínáme ani na geeky a milovníky hudby, pro které neustále rozšiřujeme nabídku filmových a hudebních plakátů, hrnečků, figurek, triček a jiných licencovaných merchandise dárků.