Recenze: Černý Panter

19. 03. 2018

Občas se filmu podaří změnit pohled na celou kinematografickou scénu. Někdy se film stane pohromou a ostudou celého uměleckého průmyslu a občas naopak vyvolá ty nejpozitivnější reakce. Nejspíše jste už všichni slyšeli o filmu Černý Panter. Byla to jedna z nejvíce očekávaných premiér posledních týdnů. Nechceme předbíhat, ale už teď můžeme říct, že negativní kritiku se v tomto článku nedočtete!

Příběh

Hlavním hrdinou je, stejně jako již v minulých filmech z produkce Marvel, T’Challa, který se vrací zpět domů po událostech známých z filmu Kapitán Amerika – Občanská válka. Černý Panter je připraven na návrat do čela své rodné země. Nicméně se ho jeho vlastní lidé pokusí odstranit z trůnu. V dvojroli Černého Pantera a krále Wakandy tak odvrací údery a čelí všemožným nástrahám v prostředí africké kultury. Příběh se nám velmi líbil, hlavně pak jeho dynamičnost a neotřelost.

Postavy

Pokud se něco povedlo, je to rozhodně obsazení herců! A to opravdu povedlo. Chadwick Boseman se opět ujal role T’Challa a je vidět, že tato role mu opravdu sedí. Ještě lépe si pak vedl Michael B. Jordan, podle nás ten nejlepší padouch v historii Marvel filmů. Smekáme před Erikem Killmongerem. Rozdílnost mezi dobrem a zlem je v tomto filmu opravdu markantní.

Vizuální efekty

Ať už se rozhodnete pro 2D nebo 3D promítání, můžete se těšit na super propracované vizuální efekty. Africká krajina se vám zrodí před očima a budete mít pocit, že je skutečně na dosah ruky. Kombinace přírody a futuristické technologie krásně podtrhuje rozdílnost a rozpolcenost jako u hlavnívh hrdinů. Bojové scény jsou též velmi realistické a autentické.

Dalším milým, již lehce zmíněným překvapením, bylo zapojení africké kultury. Z politických důvodů muselo být v jeden moment jméno filmu pozměněno z Černý Panter na Černý leopard. Film zapojuje nejen africké dědictví, ale i povinnosti, které se jménem Černý Panter přicházejí. Celkové propojení hodnotíme velmi kladně. Nebudeme se divit, pokud se tento film zapíše do historie Marvel, jako jeden z nejúspěšnějších.

Více produktů Černý Panter

Aneta

I love inspiring others with simple, creative ideas on how to decorate and organize your home. What's the best part? You don't need a big budget!