We noticed you are coming from US. Would you like to continue shopping at Abposters.com?
Objevte nejvýhodnější akce pro tento týden: FILMOVÉ PLAKÁTY sleva -45 % ×

Recenze: 4. Série Stranger Things

13. 06. 2022

Konečně jsme se dočkali 4. série oblíbeného seriálu Stranger Things. Sice ne úplně celé, protože dva díly vyjdou ještě v červenci, ale i tak jsme dostali sedm skvělých epizod. Jen pozor, článek obsahuje mírné spoilery, takže pokud ještě nemáš dokoukáno, čti na vlastní riziko.

Oproti minulým sériím se děj tříští na několik míst. Eleven, Will, Jonathan a Joyce se přestěhovali do Kalifornie, Hopper je v ruském pracovním táboře a zbytek našich hlavních postav zůstává v městečku Hawkins. Mimo již staré známé se objevuje i několik nových tváří. Mezi nimi je Eddie, člen Hellfire klubu, Argyle, Jonathanův kamarád v Kalifornii, nebo sám hlavní padouch série Vecna.

Vecna je nám po většinu série záhadou, ale odhalení jeho identity je jeden z nejlepších momentů v celé řadě. Herec, který ho ztvárnil, si musel na svoji kůži každý den nechat nalepit kusy kostýmu. Podle tvůrců byl rekordní čas nánosu veškerých částí 6 hodin a 20 minut. Po doplnění CGI prvků tak vznikl jeden z nejstrašidelnějších záporáků seriálu.

Oproti minulým sériím je 4. série mnohem strašidelnější. To podtrhují i odkazy na hororové klasiky. Scéna na bruslích odkazuje na příběh Carrie od Stephena Kinga, Nancy a Robin v psychiatrické léčebně připomínají scénu z Mlčení jehňátek, ale úplně největší podobnost je s filmem Noční můra v Elm Street. Nejen, že postavy v transu připomínají snový svět Freddyho Kruegera, i styl Vecnova zabíjení je podobný. Dokonce v seriálu uvidíš samotného Freddyho, herec Robert Englund ztvárnil Victora Creela.

Velkou roli v seriálu hraje i hudba. Během první části čtvrté řady můžeš slyšet klasické hity jako California Dreamin, You Spin Me Round (Like a Record), Dream A Little Dream of Me nebo Psycho Killer. Největší úspěch ale zaznamenala skladba Running Up That Hill od Kate Bush. Díky seriálu se tak dostala na první místo iTunes a na přední příčky ve 34 zemích.

Zbytek 4. série nás čeká už brzy. Těšíš se?

Stranger Things

Kamca

Avid reader and Harry Potter fan who loves to travel and eat.

Posters.cz – Tvořím svůj svět

S Posters.cz jsme na trhu již od roku 1999 a postupně jsme se stali jedním z největších prodejců plakátů, obrazů a licencovaných merchandise dárků v Česku i v celé Evropě. Máme skladem ohromnou nabídku filmových, herních či sportovních plakátů všech velikostí i plný sklad originálních dárků pro zaryté fanoušky Star Wars, Harryho Pottera, komiksů či celé rodiny Warner Bros. Hrnky, figurky, puzzle i oblečení jsou totiž tím nejlepším dárkem pro všechny bez rozdílu věku či zájmů. Jestli jsi ale fanda spíš interiérového designu, tak i pak jsi tu správně! Máme vlastní tiskárny a tak fototapety, ilustrace, fotografie či umělecké reprodukce tiskneme jak na běžícím páse a dennodenně posíláme do více než 25 zemí.