Trička – Naše kolekce
Trička dámská
Trička pánská
Hudební trička
Filmové & TV trička
Herní trička
Marilyn – jakékoli pozitivní přízvisko, vášnivě laděné či sladce znějící, je pravdivé. Marilyn byla a dodnes je ikonou pro mnoho mužů i žen. O jejím těžkém dětství, zraňujícím mládí a bolavých začátcích její kariéry víme všichni – nebo se jednoduše dočteme. Co je ale zajímavější, je zabývat se kultem krásy, který naprosto změnila jediná žena.
Musím samozřejmě zpočátku zmínit, že vnímání krásy je velmi individuální záležitostí. V tomto je ona úžasná pestrost. Nemůžeme si ale nevšimnout, že existují vlivy ve společnosti, které jsou vyvíjeny různými firmami či přímo jednotlivci, kteří vědomě i nevědomě působí na naše osobní vnímání. Člověk ze své podstaty funguje principem nápodoby, ať už si myslíme, že jsme sebevíce individuální a jedineční, musíme si přiznat, že vše co děláme a říkáme, jsme si osvojili právě díky napodobování. Už malé dítko se učí napodobovat rodiče, aby bylo schopno obstát ve světě. Učí se opakovat slova, učí se gesta, mimiku. Mladiství si pak vybírají vzory, kterým se snaží podobat – nosí stejné oblečení, používají stejnou mluvu. Napodobování je nutnou součástí naší socializace, enkulturace – naší existence. Což samozřejmě souvisí se společenskými trendy, které náš chtě nechtě ovládají – mimo jiné i vnímání krásy.
Vyhodnocování toho, co je krásné a žádané, je zajímavý fenomén napříč časem i všemi kulturami. Není náhodou, že každá společnost má své osobní vnímání krásy v návaznosti na její vývoj, společenská tabu, hodnoty, hierarchii a různé další složky definující jednotlivou kulturu.
Především dříve bylo velmi úchvatné pozorovat lidi napříč světem. Třeba obyvatele z jihu Asie vedle těch evropských. Proč narážím na to, že dnes to už tak „úchvatné“ není? Ano, správě. Svět se velmi globalizoval a tak rozdíly nejsou příliš markantní, spíše se vzájemně stírají. Jednotlivé společnosti dříve byly více individuálními celky, které se vyvíjely svojí cestou. Samozřejmě ne úplně uzavřené (pokud nebereme v potaz třeba ostrovy, kde cesta kontaktu s kontinenty byla náročnější). Ale dá se říci, že převážně společnosti měli mezi sebou interakci a vzájemně tak na sebe působily. Vzdálenost mezi nimi pak zjednodušila lodní a pozemní doprava.
Posuneme se teď konkrétně na půdu Evropy a 20. století – jednoduše lze říci, že bylo velmi pestré ve střídání módních trendů a dobových ikon. Meziválečné období bylo jasně pro rovná pohublá ženská těla. Tento názor se vystřídal v době po druhé světové válce, kdy byla hubenost spojována s nedostatkem jídla nebo s nemocí. Dokonce se v denním tisku objevovaly reklamy na doplňky stravy, po kterých se mohlo přibírat až 5 kilo za měsíc – tak si představte tu odlišnost s dobou dnešní. Přední osobností těchto časů byla právě Marilyn Monroe. Stala se na několik dekád sexy symbolem a přivedla do kurzu plnější tvary, ženy s postavou takzvaných přesýpacích hodin. Do popředí šly plná ženská ňadra a viditelné plné rty. Každá žena toužila vypadat jako ona. Společně se vracíme skoro o sto let v čase, přesto Marilyn je dodnes skloňované jméno, což potvrzuje i TV Guide Network, která Marilyn Monroe v roce 2009 zvolila za „nejvíce sexy herečku všech dob“.
Ale zpět k dokonalé Marilyn. Její půvab je samozřejmě nepopiratelný. V jejích očích ale můžeme spatřovat i bolest, kterou měla v životě všudypřítomnou. Dětství této ženy by nechtěl nikdo z nás – zemřela jí matka závislá na neurotikách, Marilyn byla poté předána do sirotčince. Snažila se najít si práci v showbyznysu, což ji mnohokrát srazilo k zemi nešťastnými pokusy. V této době byla velmi zadlužená a sháněla další peníze na castingy, ve kterých viděla naději. Stále se jí však nedařilo. Neodmítla tedy nabídku focení jejího nahého těla, aby si přivydělala. Nahé fotky v té době prodala do Playboye za pouhých 50 dolarů – to bylo v roce 1949. Když už byla součástí stříbrného koberce, ony fotky byly zveřejněny s tím, že jí to přihorší. Nakonec se do ní muži zamilovali ještě více a distributoři toho využili pro svůj výdělek, když vytiskli z výše zmíněných fotek kalendář s názvem „Golden Dreams“, který se stal legendou a obrazem toho, co všechno člověk dokáže udělat, aby byl následně doceněn. Kromě těchto smutných faktů je nutné zmínit, že to bezesporu byla silná a chytrá žena. IQ měla 168, což je více než Einstein. Zemřela dodnes záhadným způsobem v pouhých 36 letech.
Nu, není vždy vše tak krásné, jak to může vypadat. Má osobní rada pro každou slečnu či paní zní velmi jednoduše – vzpomínám při tom na moji milovanou knihu z dětství od Saint Antoine De Exupéry. Tedy: „Vše, co je v člověku krásné, je očima neviditelné.“ Ať tedy doba udává zrovna ten či onen vzor krásy, nechte to plavat a milujte se za to, že jste k lidem láskyplní a dobří, ke světu pokorní a k sobě upřímní – někdo si toto osvojí až později a teprve poté zjistí, jak nedůležitými věcmi se doposud zabýval namísto těch věcí s velkým V.”
I love to share simple, doable ideas to decorate, organize and love the home you have. What´s the best - no big budget need! I also love travelling, tasty food, my cat and of course my job!
Našim cílem je vytvořit kolem vás prostředí, ve kterém se budete cítit dobře. Každý den hledáme nové nápady, jak z nudného udělat zajímavé a sdílíme je tu s vámi. Nechte se na našem blogu pravidelně inspirovat články o dekorování domova i kanceláře a odhalte s námi magický svět designu.
EUROPOSTERS, s. r. o.
PO–PÁ 7:00–15:00
+420 210 440 210
S Posters.cz jsme na trhu již od roku 1999 a postupně jsme se stali jedním z největších prodejců plakátů, obrazů a licencovaných merchandise dárků v Česku i v celé Evropě. Máme skladem ohromnou nabídku filmových, herních či sportovních plakátů všech velikostí i plný sklad originálních dárků pro zaryté fanoušky Star Wars, Harryho Pottera, komiksů či celé rodiny Warner Bros. Hrnky, figurky, puzzle i oblečení jsou totiž tím nejlepším dárkem pro všechny bez rozdílu věku či zájmů. Jestli jsi ale fanda spíš interiérového designu, tak i pak jsi tu správně! Máme vlastní tiskárny a tak fototapety, ilustrace, fotografie či umělecké reprodukce tiskneme jak na běžícím páse a dennodenně posíláme do více než 25 zemí.
© 1999–2025 Europosters, s. r. o. Všechna práva vyhrazena.
Přihlášením souhlasíte s našimi zásadami ochrany osobních údajů..
