OBJEVTE nejvýhodnější AKCE pro tento týden: PŘÍRODA & KRAJINA - PLAKÁTY sleva 20 % Více informací ×

Filmová recenze: Shazam!

10. 04. 2019

Po Aquamanovi a Wonder Woman vysílá DC Comics na kinové bojiště Shazama, trochu netypického superhrdinu v těsném červeném overalu s bleskem na hrudi a bílé kápi, který i přes svůj srandovní vzhled patří k nejsilnějším hrdinům celého DC univerza. Ovšem jen za určitých podmínek. Čtěte dál!

#Jak se stát superhrdinou

Kdysi bylo na světě sedm mocných čarodějů, kteří svět chránili před sedmi smrtelnými hříchy. Avšak postupně začali vymírat. Nakonec zbyl jen jeden jediný – Shazam. Ale i ten už se pomalu chystal na věčný odpočinek, a tak začal hledat svého nástupce mezi lidmi. Stačilo jen, aby měl někdo dobré srdce a dokázal odolat svodům sedmi hříchů, které den ode dne sílily. Brnkačka.  Není divu, že Shazam hledal tak dlouho, až musel své nároky snížit na prakticky kohokoliv, a tak se jednoho dne v čarodějově tajemném hradu objevil  čtrnáctiletý výrostek Billy Batson.

#Stačí říct “Shazam!”

Billy ke svým superschopnostem přišel tak trochu jako slepý k houslím a nebýt jeho nevlastního bratra Freddyho, asi bychom se celé dvě hodiny dívali na namakaného pána, jak si dělá selfie s kolemjdoucími a omylem působí katastrofy. Součástí síly čaroděje Shazama je totiž i nová podoba – dospělý kulturista. Avšak jen, po vyslovení jeho jména. Scény, kdy Freddy Billyho testuje a společně zjišťují, co jako Shazam dokáže, patří k tomu nejlepšímu z celého filmu. I přes těžká témata – hlavní hrdina je sirotek a záporáka v dětství šikanoval otec i bratr, je film vskutku zábavný a plný narážek na Batmana či Supermana. Je vidět, že  se v DC přestali brát tak moc vážně a po vzoru MARVELu diváky chtějí pořádně pobavit. Avšak příště by to chtělo méně té tragédie!

#Supermanovo superdvojče

Možná vám je příběh sirotka Billyho Batese povědomý, ale slovo Shazam si místo superhrdiny spojujete  spíše s mobilní aplikací na vyhledávání hudby. Je to proto, že měl Shazam původně úplně jiné jméno, a to jméno určitě znáte. Captain Marvel. Ano, jako Carol Danversová od konkurečního Marvelu. Jak k tomu došlo? Na počátku všeho bylo vydavatelství Fawcett (Captain Marvel) a National Comics Publications, vydávající Supermana. (Dnešní DC Comics) NCP, se nelíbilo, že Captain Marvel měl podobné schopnosti jako jejich Superman (a ještě se lépe prodával) a proto málem došlo k soudu. Nakonec se ale obě vydavatelství dohodla na tom, že se Fawcett Captaina Marvela zbaví. A tak Captain marvel na chvíli zmizel. Trvalo několik desítek let, než v Marvel Comics přišli na to, že jsou práva na  Captain Marvel volná. Hned se svého jmenovce zmocnili a udělali z něj Kapitánku, která do kin dorazila jen o měsíc dříve než Shazam.

Stojí Shazam za návštěvu kina? Za mě určitě, ale pouze v případě, že se chcete bavit a příliš nepřemýšlet. I když vlastně jedna věc k zamyšlení by tu byla – Kdybyste se měli stát superhrdinou, kterou superchopnost byste si vybrali? Létání nebo neviditelnost?

VÍCE PRODUKTŮ SE SHAZAMEM

katka

No dejes para mañana lo que puedes hacer hoy!