OBJEVTE nejvýhodnější AKCE pro tento týden: PLAKÁTY sleva 20 % ×

Filmová recenze: Marvelovská superhrdinka Captain Marvel

26. 03. 2019

Konečně jsme se dočkali. Po Wonder Woman a ženské verzi Doctora Who se i tvůrci MARVELu rozhodli natočit film, ve kterém je hlavní hrdinkou žena. Možná jste nikdy předtím o Carol Danvers alias Kapitánce Marvel neslyšeli a napadá vás, že má určitě něco společného s Kapitánem Amerikou (Jsou to oba kapitáni, ne?) a máte vlastně částečně pravdu, protože dle zvěstí to bude právě Carol, kdo zaválí v boji proti Thanosovi v End Game. Film Captain Marvel se však věnuje čistě jejímu osobnímu příběhu. I když nějaký ten Tesseract tam taky je, samozřejmě.

Holka od vedle

Carol Danvers je holka, která sní o kariéře pilotky, což není zrovna holčičí povolání, zvlášť v 90. letech, odkud pochází. Je to sympatická obyčejná mladá žena, žádná dokonalá sexbomba jako Wonder Woman, spíše nemehlo s vizáží holky od vedle. Stejně jako Bruce Banner nebo Spider-Man, se Carol se svými superschopnostmi nenarodila, ale přišla k nim až při nehodě. Co se stalo? Čtěte dál.

Versová vs. Carol Danversová

Při snaze stát se skutečnými pilotkami se Carol a její kamarádka Marie spřátelily s doktorkou Lawson, vědkyní z planety Hala, jež vyvíjela nový typ motoru, pomocí něhož měla v plánu zastavit nekonečnou válku rasy Kree se Skrully. O tom, že je doktorka Lawson mimozemšťanka ovšem neměl nikdo ani tušení a když byly Carol a doktorka při testovacím letu napadeny nepřátelskou flotilou, přestala mít Carol tušení úplně o čemkoliv. Než doktorka zemřela, zničila motor, pro který si její nepřátelé přišli, čímž způsobila takovou menší explozi. A právě ta exploze udělala z Carol Danvers nejmocnější lidskou žárovku v (marvelovském) vesmíru, která se ovšem probudila až na planetě Hala, absolutně bez vzpomínek na svůj předešlý život.    Příběh filmu tedy ve zkratce vypráví o tom, jak se členka Hvězdné síly Versová postupně dozvídá o tom, kdo a odkud je a kdo je ve válce se Skrully tím špatným. V průběhu toho je unesena Skrully, přenesena na Zemi a málem zatčena S.H.I.E.L.D.E.M. Plus nějaký ty honičky a jiné akční scény. Jako obvykle.

Na co se můžete těšit

Ačkoliv by měla být tahounem filmu logicky právě Kapitánka, je nutno říci, že bez skvělého Samuela L. Jacksona alias Nicka Furyho a jeho hlášek by film asi nestál za moc. Filmové fanoušky pobaví a feministky určitě potěší scéna, kdy Fury společně s Kapitánkou myje nádobí. Milovníci koček budou zase doslova nadšení přítomností (ne)kocoura Goose, původního mazlíčka doktorky Lawson, který rozhodně není jen chlupatým doplňkem Nicka Furyho, ale i nebezpečnou zbraní. Nevěříte? Přesvědčte se na vlastní oči. Stejně jako Nick, který má mimochodem v tomto filmu ještě dvě. Tedy alespoň jeho velkou část. 😊

Stojí to za to

I přes mírné nedostatky, co se týče nepříliš dobře vykresleného charakteru Kapitánky a ke konci až přehnanými efekty, je film rozhodně koukatelný a fanoušci ságy Avengers by jej vidět rozhodně měli. Jak už totiž mají v Marvelu ve zvyku – vše na sebe navazuje. V tomto filmu se nám nepředstavuje jenom Carol Danvers, ale i příběh Nicka Furyho a organizace S.H.I.E.L.D.  A když vydržíte až do konce titulků, uvidíte setkání Kapitánky s Kapitánem, Bannerem a Černou vdovou, kteří se zoufale snaží zachránit svět. Kdo nakonec padne za vlast a koho Kapitánka zachrání se dozvíme již na konci dubna!

P.S.: Palec nahoru maskérům a počítačovým grafikům za facelifting S. L. Jacksona. Udělat ze 70letého herce asi čtyřicátníka určitě nebylo jen tak.😊

VÍCE OD MARVELU

Katka

Social Media and Email Specialist, known as a big fan of superhero movies, especially Avengers, Deadpool and Batman.

S Posters.cz jsme na trhu již od roku 1999 a postupně času jsme se stali jedním z největších prodejců plakátů, fototapet a obrazů na zeď. V současné době spolupracujeme s malíři, fotografy a grafickými designery z celé Evropy. V naší nabídce najdete nádherné obrazové reprodukce známých umělců, ale i představitelů současného umění, kteří ještě nebyli objeveni. Rádi vám vytiskneme i vlastní fotografie a na vaše přání zarámujeme do kvalitních rámů! Bytový design přímo milujeme, ale nezapomínáme ani na geeky a milovníky hudby, pro které neustále rozšiřujeme nabídku filmových a hudebních plakátů, hrnečků, figurek, triček a jiných licencovaných merchandise dárků.