OBJEVTE nejvýhodnější AKCE pro tento týden: ZARÁMOVANÉ PLAKÁTY sleva - 30% ×

Filmová recenze: Joker

14. 10. 2019

Už je to 11 let, co mistrovsky sehrál roli jednoho z nejoblíbenějších komiksových “záporáků” zesnulý Heath Ledger. Před 3 lety se Jokera zhostil Jared Leto ve filmu Suicide Squad. Tenhle rok znovu proběhla výměna stráží a máme tu trochu jiný film, v hlavní roli s Joaquinem Phoenixem – méně akční, více psychologický a tragický. Pokud jste očekávali akční film s epickými bitvami s Batmanem a šťastným koncem, tak máme špatnou zprávu – jedná se nízkorozpočtový a festivalový “origin story” se zaměřením na mentální rozbor postavy.

Bez “spoilerů” by se dal tenhle snímek popsat jako příběh o chlapíkovi, který je prostě neustále bitej životem. V hlavní roli se nachází muž jménem Arthur Fleck, který sní o tom, že se z něj jednoho dne stane úspěšný stand-up komik.  S okolím, v jakém žije a s jeho psychickým stavem to však není jednoduché. Prakticky během celého filmu se právě z jeho pohledu díváme na město Gotham v roce 1981, kdy jím zmítá chaos, nejistota a neklid. Nyní se možná ptáte, proč je předcházející věta konstruována tak dvojsmyslně? Je v těchto problémech město Gotham, nebo Arthur? Odpověď zní – oba…

Joaquin Phoenix si svým výkonem bez váhání žádá minimálně alespoň nominaci na Oscara a při objektivním zamyšlení se nad ostatními hereckými výkony tenhle rok neexistuje důvod, proč by nemohl i vyhrát. Přece jen Joaquin pro tento úkol z fyzického hlediska zhubl více než 20 kilo a z hlediska psychického ho příprava musela stát ještě více sil. Tak například jeho projev “patologického smíchu” (což je psychická porucha, kdy se úzkost projevuje smíchem) je natolik přesvědčivý, že vás to donutí vyhledat si o tomto onemocnění dodatečné informace a porovnat si to s projevy v reálném světě.

Todd Phillips jako režisér také trefil do černého, přestože kdysi například režíroval teenagerské komedie typu “Road Trip” nebo “Mládí v trapu”, což je, no, zvláštní … Každopádně každá sekunda v tomhle filmu působí jako by byla malým kolečkem v obrovském dobře naolejovaném stroji, který jednoduše perfektně funguje přesně tak, jak má. Zásluhu na tom samozřejmě nemá pouze režisér, ale i scénář, střih, kamera, hudební skladatel… Především hudba je přesně “vsazena” tam, kde má být. Společnost DC Comics teď opravdu zabodovala. Na to, že postava Arthura/Jokera je postavená na tom, že je chaotická a agresivní, je docela paradoxní, že ve filmu do sebe všechno tak zapadá, že? 😊

DO KOLEKCE JOKER

Dušan

Former gamer and a recovering World of Warcraft/Overwatch addict, fan of dark movie characters and historical TV shows.

S Posters.cz jsme na trhu již od roku 1999 a postupně času jsme se stali jedním z největších prodejců plakátů, fototapet a obrazů na zeď. V současné době spolupracujeme s malíři, fotografy a grafickými designery z celé Evropy. V naší nabídce najdete nádherné obrazové reprodukce známých umělců, ale i představitelů současného umění, kteří ještě nebyli objeveni. Rádi vám vytiskneme i vlastní fotografie a na vaše přání zarámujeme do kvalitních rámů! Bytový design přímo milujeme, ale nezapomínáme ani na geeky a milovníky hudby, pro které neustále rozšiřujeme nabídku filmových a hudebních plakátů, hrnečků, figurek, triček a jiných licencovaných merchandise dárků.