OBJEVTE nejvýhodnější AKCE pro tento týden: KOMIKSY sleva 20 % Více informací ×

Recenze: První pokémonský film Detective Pikachu

19. 06. 2019

Sherlock Holmes už není zdaleka jediným detektivem, který nosí čepici! Je to tak, Robert Downey jr. (Iron Man) či Benedict Cumberbatch (Doctor Strange) mají silného konkurenta. A není jím nikdo jiný než Pikapool! Teda vlastně Pikachu. 😊 Možná není lepším detektivem než hrdina sira Artura C. Doyla, ale rozhodně je roztomilý. A přesně takový je i samotný film. Prostě roztomilý!

#Mluvící Pikachu

Pikachu patří k nejoblíbenějším pokémonům vůbec. Je malý, žlutý a vydává roztomilé zvuky. Však to znáte, pika pika! Ten filmový je ale tak trochu výjimkou. Má hlas, který libozvučí minimálně každému fanouškovi Marvelu. Z marketingového hlediska byla volba Ryana Reynoldse opravdu skvělým tahem. „Deadpool“ je totiž skutečným tahounem celého filmu. A o čem že to je? Čtěte dál.

#Daddy issues

Hlavní postavou je jednadvacetiletý Tim Goodman, který prožil většinu svého života se svou babičkou. Jeho matka totiž zemřela, když byl malý, a otec se odstěhoval za prací do Ryme city, města, kde lidé žijí v symbióze s pokémony. Možná právě kvůli tomu, že jej otec opustil kvůli pokémonům, zanevřel na svůj dětský sen stát se trenérem pokémonů. A vlastně na pokémony jako takové. Jenže pak se jednoho dne dozví, že jeho táta, detektiv Harry Goodman měl smrtelnou nehodu (avšak jeho tělo zmizelo) a jeho život se obrátí vzhůru nohama.

#Za vším hledej pokémona

Tim s otcem neměl vůbec blízký vztah, a tak bere setkání s jeho kolegou jako takové „nutné zlo“. Jediné, co si přeje, je, aby už konečně mohl vzít svých pár věcí a vrátit se domů ke svému obyčejnému životu. Jenže se v domě, kde otec bydlel, potká s mladou (a hezkou) blogerkou Lucy, jež se snaží získat více informací o nehodě detektiva Goodmana. On a jeho pikachu totiž pracovali na tajemném případu, o němž by Lucy ráda věděla více. Nejprve ji Tim celkem odpálkuje, ale když potom na něj v bytě vyskočí mluvící pikachu, společník tatínka, začne být sám zvědavý a Lucy sám kontaktuje. Tim tedy společně s Pikachu a Lucy odkrývá tajemství zdrogovaných pokémonů a jejich nelegálních zápasů (v Ryme city jsou si totiž všichni rovni) a zmizení Harryho Goodmana. Dozvídají se o existenci nejsilnějšího a nejmocnějšího pokémona všech dob, Mewtwo, jenž zmizel ve stejný den jako Timův otec. Postupně pak rozplétají celý napínavý  příběh, na který Pikachu po nehodě zapomněl.

#Nic není takové, jak se zdá

Buďme upřímní, Detective Pikachu rozhodně nepatří mezi  vysoce hodnotná kinematografická díla, ale určitě vás pobaví. A nejen díky hláškám žlutého tvorečka se sherlockovskou čepicí.  Je tam akce i dojemné pasáže. A hlavně tajemství.  Vedle sympatického hlasu Ryana Reynoldse se ve filmu můžete těšit na skvělého Billa Nighyho alias rockera z Lásky nebeské a vycházející hvězdu Justice Smitha, představitele Tima. Možná právě díky dobrým hereckým výkonům je tento film trochu více než hraná videohra. Chcete-li se trochu pobavit a příliš nepřemýšlet, následujte pikachuovy stopy rovnou do kina!

jste-li fanoušky žlutého pokémona, podívejte se do naší pokémonské kolekce s plakáty, hrnečky, tričky či ušatými batůžky.

KOLEKCE  DETECTIVE PIKACHU

Katka