Filmová recenze: Solo: Star Wars Story

06. 06. 2018

Nejnovější film Star Wars časovou osou celé ságy ještě trochu zamíchá. Nicméně, když se zorientujete, zjistíte, že tento příběh se odehrává mezi 3. a 4. filmem. Nejslavnější pašerák celé galaxie je tedy zpět! Han Solo je pravděpodobně jednou z nejpopulárnějších postav celého vesmíru Star Wars a tento spin-off si určitě zasloužil. Disney se tentokrát rozhodli pro jiného herce. Harrisona Forda vystřídal Alden Ehrenreich. A jak to dopadlo?

Prvotřídní obsazení.

Pokud se chystáte natočit film o jedné z nejoblíbenějších postav z celé ságy, musíte si vybrat kvalitní obsazení. A Disney přesně to udělal.

Alden Ehrenreich přijal tu největší výzvu a to, zahrát si roli, která je spojována s Harrisonem Fordem. S jeho výkonem jsme byli velice spokojeni, možná právě proto, že se snažil napodobit Harrisonovo pojetí role. Jeho dlouhodobou láskou je Emilia Clarke (ano matka draků ze seriálu Hra o Trůny ) a v této roli je opět nepřehlédnutelná. Woody Harrelson je na zase pro mladého Hana Sola skvělým rádcem a Paul Bettany ztvárňuje padoucha, kterému bychom příběh ještě více rozepsali, než aby ve filmu umřel tak rychle.

Překvapivě dobrý příběh.

Na druhou stranu, tato část nebyla úplně propojená s trilogiemi Star Wars, v kterých byl příběh Han Sola načrtnutý úplně minimálně, až tedy na fakt, že zvládl “Kessel Run” za 12 parseků. Krom toho si jeho tvůrci mohli vytvořit svobodně celý jeho příběh. A pokud má Rogue One něco společné s tímto filmem, tak jen “bez jedaiovský faktor”.Podle všeho je tento faktor ale předpokladem, jak udělat dobrý film.Star Wars vesmír je tedy dostatečně velký na to, aby se jednou za čas obešel bez SÍLY, která nás provází.

Solo: A Star Wars Story - Solo Teaser Poster

Začátek nové éry.

Když Disney koupil veškerou franšízu Star Wars, slíbili, že bude vydánoa spousta materiálu a své slovo dodrželi i nyní. Na druhou stranu vysvětlili, že se vzdálí od hlavního příběhu a nebudou se cítit spoutáni respektováním hlavní ságy, kterou vytvořil George Lucas. Tento film jasně ukazuje jejich ambice. Samozřejmě, máte Hana Sola a Chewbaccu na palubě Millenium Falcon a je zde i spousta skrytých odkazů na původní příběh. Tento film je první film Star Wars, který nezačal klasickým textem na obrazovce. Pro fanouška Star Wars je toto téměř ikonoklastický akt. Ale také to ukazuje, že Disney je připravena porušovat pravidla a využít vesmír Star Wars různými způsoby. A to by mohlo být dobré pro budoucnost ságy.

Solo: A Star Wars Story -Millennium Falcon Montage Poster

Film byl velmi zábavný. Nedoporučujeme jej ale žádnému tvrdému fanouškovi Star Wars, zvláště pokud neocenil žádný z 3 filmů, které byly vydány od doby, kdy Disney převzala franšízu. Nicméně, pokud máte rádi trháky, nebo jestli máte rádi Star Wars jednoduše za to, co jsou, určitě si tento film užijete.

Další produkty Solo: Star Wars story

&

Více od Star Wars