OBJEVTE nejvýhodnější AKCE pro tento týden: ARCHITEKTURA sleva 15 % Více informací ×

Filmová recenze: Aquaman – Nová komiksovka od DC, která vás pobaví!

04. 01. 2019

Aquaman, nejnovější počin z dílny DC Comics, má podobně jako všechny předcházející filmy o superhrdinech prostý a předvídatelný děj. Na druhou stranu dokáže diváka uchvátit krásou podvodního světa, která má svoji hloubku, a to doslova. 🙂 V naší recenzi vám přiblížíme postavu Aquamana a království Atlantidy, do kterého se ve filmu hrdina vrací. Takže se z hluboka nadechněte, nasaďte si šnorchly a ponořte se s námi do světa Aquamana.

“Zapomenutý princ se vrací domů, poráží svého zákeřného bratra, získává trůn a zachraňuje, co se dá.”

Děj je starý jako život sám, a přestože má film velmi jednoduchou dějovou linku, diváka nepřekvapí žádná z akcí, které se během filmu odehrají (možná na jednu výjimku…). Aquaman, syn správce majáku a královny Atlantidy, vyrůstá na souši, ale je potají trénován, aby rozvíjel svoje superschopnosti a sílu. Mezitím jeho zákeřný bratr obsazuje trůn Atlantidy a vyhlašuje válku světu nad vodní hladinou, tedy na souši. Aquaman se vydává na cestu s Merou, princeznou podvodního království, a spolu hledají kouzelný trojzubec z prvního království. Ten má sjednotit všech sedm království, porazit zlého bratra a přinést tak mír. Hračka, ne?

Spousta zábavy

Film je potřeba sledovat s trochou nadhledu, na rozdíl od ostatních DC filmů. Aquaman je plný vtipů osvěžujících jeho poněkud monotónní děj. Zatímco filmové dialogy se točí kolem hrdinství, osudu a významných událostí, Aquaman, kterého ztvárnil herec Jason Momoa aneb Khal Drogo, je vždy připravený žertovat. Jeho humor rozesmíval celý kinosál a film tak udělal o něco zábavnější. V paměti zůstane například scéna, ve které si Aquamana v baru vezmou do party motorkáři.

Společenská kritika je na místě

Když Atlantida a podvodní svět zahájí válku na souši, DC Comics v ději reflektuje aktuální dění ve společnosti. Ryby, mořská stvoření a obyvatelé Atlantidy nebojují pouze o vládu nad světem, ale i proti lidem za ničení jejich přirozeného prostředí. Děj filmu mnohokrát připomíná znečišťování oceánů, či přehnaný rybolov, témata tvořící hlavní argumenty pro zpětný útok Atlanťanů. V jedné scéně vidíme, jak nákladní loď vypustí do oceánu odpad, který posléze obyvatelé podvodního světa vrátí zpět na souš. Film tak přináší velmi důležité poselství, a to podle nás rozumným způsobem.

Shrnutí

Aquaman není zcela převratným kouskem, ale hlavní hrdina se svým zábavným humorem či podvodní zápasy, které vypadaly jako Star Wars pod vodou, pokládají základy pro další filmy. Tvůrci již ohlásili pokračování a my zároveň doufáme, že se dozvíme více z historie dalších královstvích, které se pod vodou nacházejí.

Určitě film doporučujeme i vám! 🙂 I přes pár negativ jsme si ho užili, takže i vy se pohodlně usaďte, uvolněte se a užijte si film. Jen se u toho moc nenamočte!

VÍCE AQUAMANA

VÍCE OD DC COMICS