Filmová recenze – Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny

22. 11. 2018

Druhý díl ze série Fantastických zvířat právě dorazil do našich kin, a tak jsme se na něj vydali i my z Posters. Vzhledem k tomu, že jsme blázni do všeho kolem Harryho Pottera, hodnotíme film převážně pozitivně. Fantastická zvířata jsou film, který byste si rozhodně neměli nechat ujít, ale najdou se i slabá místa. Výpravná podívaná nás občas vyčerpávala přebytkem informací. Proč? To se dozvíte v naší recenzi.

Čarovný Le Cirque Arcanus

Jedna z nejmagičtějších scén ve filmu se odehrává právě na místě Le Cirque Arcanus, kde se seznámíme s tajemnou postavou Nagini, která je podle fanouškovských předpovědí Voldemortův had v příbězích o Harrym Potterovi. Nagini, proměňující se v hada, je totiž Maledictus – zakletá osoba, která se mění ve zvíře a jednoho dne ve zvířecí podobě i zůstane. Diváka rozhodně potěší cirkusová atmosféra plná strašidelných zrůd, vzrušující akce, a také jedna roztomilá chlupatá příšerka, která se nakonec dostane do Mlokova kufříku k ostatním fantastickým zvířatům.

Hrabák – vždy připravený překvapit

Kdo by nemiloval to malé zvířátko s dlouhým čenichem, které v prvním díle napáchalo tolik neplech? Hrabák si tentokrát získal naši pozornost během několika vtipných a zároveň roztomilých scén. Ale není jediný svého druhu! Ve filmu se objevilo i několik malých hrabáků, kteří svou roztomilostí pobavili celý sál. Na konci filmu Hrabák sehrál velmi důležitou úlohu, když odcizil další blyštivý předmět. Jeho poslední krádež má však velký vliv na budoucí vývoj čarodějnického příběhu.

Prostor pro nového zloducha

Na konci prvního dílu byla odhalena identita Grindelwalda, který byl následně zatčen a uvězněn. Grindelwald, kterého ztvárnil Johny Depp, tentokrát opouští vězení a vydává se do Paříže posbírat svoje spojence. Ve stejném čase se divák podívá do minulosti Grindelwaldova vztahu s Brumbálem, kterého skvěle zahrál Jude Law. Tvůrcové tak vytvořili prostor pro přemýšlení a domněnky.

Nekonečné příběhy

Přestože jsme si naplno užívali kouzelnou atmosféru a dechberoucí efekty, musíme filmu vytknout dějovou strukturu, ve které se jeden lehce ztratí. Na tu jsme si zvykli z filmů o Harrym Potterovi, ve kterých měla každá postava značnou hloubku a svůj vlastní příběh na pozadí, který byl mnohdy propletený s příběhy dalších postav ze ságy. Nový film bohužel divákův zážitek ničí svým příliš zamotaným dějem a mnohačetnými zvraty, ve kterých se divák může hůře orientovat. Obvzláště posledních 30 minut trpí nahuštněným obsahem přeplněným spoustou informací o postavách. Zároveň se divák nechtěně ocitá v nepříjemné pozici, kdy vlastně neví, na čí straně stojí. Či na straně Grindelwalda, Brumbála nebo francouzského Ministerstva kouzel.

Nadeje zůstává

Druhý film se nejvíce tváří jako nosný můstek pro připravované filmy. Sága Fantastická zvířata se teprve rozjíždí a my už se můžeme těšit na další tři filmy! I přes naše drobné výhrady návštěvu kina rozhodně doporučujeme. Vizuální efekty jsou totiž jednou z nejsilnějších stránek filmu, fantastická zvířata jsou doslova fantastická a (většina z nich) super roztomilá, a doufáme, že další pokračování bude alespň tak dobré jako byl úplně první díl, který nás tak moc chytl za srdce. A to hlavně díky Eddiemu Redmaynovi a jeho skvělému hereckému výkonu v roli Mloka Scamandera.

Pokud si stále nejste jistí, zda se na film podívat či ne, podívejte se na trailer, který vás zaručeně přesvědčí. Příjemnou zábavu!

Tým Posters.cz

VÍCE FANTASTICKÝCH ZVÍŘAT 2